Kedilerde Kalp Büyümesi

Kalp hastalıkları, her canlıyı yaşamında olumsuz olarak etkileyen hastalıklardan biridir. Kedilerde de oldukça yaygın olarak görülen kalp hastalıkları, özellikle geç fark edilip tedavi edilmediğinde ciddi sorunlara da sebep olabilir. Hayati organlarımız arasında yer alan kalp, kedilerde de birçok farklı sorunla ortaya çıkabilir. Bunlar arasında en yaygın olan kalp hastalıklarından biri de kedilerde kalp büyümesi olmaktadır.

Kedilerde kalp büyümesi doğuştan olabildiği gibi özellikle ergenlik döneminden sonra yetişkinlik yıllarında da ortaya çıkabilir. Genelde bazı belirtiler vererek fark edilen kalp büyümesi, tıp dilinde de kardiyomegali olarak adlandırılır.

Kedilerde yer alan kalp kasının normalden daha büyük ya da kalın olması şeklinde ortaya çıkan kedilerde kalp büyümesi farklı belirtiler vererek ortaya çıkar. Bunun altında başka bir sağlık sorunu olabileceği gibi direkt olarak kalp hastalıklarından dolayı da ortaya çıkabilir.

Kedilerde Kalp Büyümesi Belirtileri

Kedinizde kalp büyümesi olup olmadığından şüpheleniyorsanız bunu bazı belirtilerden de anlayabilirsiniz. Bu belirtilerin birkaçını görmeniz durumunda ise vakit kaybetmeden deneyimli veterinerlerimizden hizmet almalısınız. Hayati bir organ olan kalp ile ilgili sorunlar ne kadar erken teşhis edilirse o kadar tedavi şansı da artar. Kedi kalp büyümesi belirtileri şu şekilde sıralanabilir:

• Zayıflama

• İştahsızlık

• Hızlı ve düzensiz kalp atışları

En yaygın belirtileri arasında yer alır. Kedilerde kalp büyümesi neden olur merak edenler oldukça fazla olurken buna verilecek net bir cevap da yoktur. Kalıtsal olarak doğuştan olabildiği gibi daha sonra da kedilerde kalp büyümesi görülebilir.

Yavru kedilerde kalp büyümesi ise genelde doğuştan ya da genetik sebeplerle görülen bir hastalıktır. Erken teşhis edilmediği takdirde kedilerin ne yazık ki uzun bir yaşama sahip olma olasılıkları düşüktür. Kedilerde kalp büyümesi sebepleri ise eğer genetik değilse beslenme eksikliği ya da beslenme alışkanlıkları ile ilişkilidir.

Kedinizde kalp büyümesi belirtilerinin bir kısmını görüyorsanız zaman kaybetmeden veteriner kliniğimize gelerek teşhis ve ardından yapılan tedavilerle kedilerinizin yaşam kalitesini arttırabilir ve kedilerinizin bu hastalıktan kurtulma olasılıklarını arttırabilirsiniz.

Kedilerde Kalp Büyümesi Tedavisi

Kedilerde sıklıkla görülebilen kalp büyümesinin tedavisi de merak edilir. Birçok farklı tedavi yöntemi uygulanır. Bu yüzden önce hastalığın derecesi, ilerleme durumu, kedinin yaşı gibi faktörler deneyimli veterinerlerimiz tarafından göz önüne alınarak en uygun olan tedavi yöntemi belirlenir. Kedilerde kalp büyümesi tedavisi özellikle erken teşhisle daha kolay ve kısa süreli hale gelebilir.

Kedi sahiplerinin sıklıkla sorduğu sorular arasında yer alan kedilerde kalp büyümesi nasıl geçer sorusu de bir diğer merak edilenler arasında yer alır. Kedilerde kalp büyümesinin tedavisi için birçok farklı yöntem kullanılır. Bunlar:

• Doğru ilaçlarla özellikle erken teşhiste uygulanan tedaviler

• Düzenli veteriner kontrolleri

• Özel diyet uygulaması

• Stresin azaltılması

• Kalp nakli

• Egzersiz ve aktivite uygulamaları

• Destekleyici ek tedaviler

Bunlar, kedilerin mevcut durumları ya da hastalık dereceleri ön plana alınarak karar verilen tedavi yöntemleri arasındadır. Kedilerde kalp büyümesi öldürür mü sorusu da sevimli dostları olanların korkulu soruları arasında yer alır. Kalp gibi ciddi bir organla ilgili olan birçok hastalıkla olduğu gibi kalp büyümesinde de özellikle çok geç teşhis edilmesi durumunda ani ölümler görülebilir.

Kedilerde herhangi bir belirti gördüğünüzde zaman kaybetmeden kliniğimize gelerek hemen teşhis ve ardından uygulanan tedaviler ile kedilerinizin sağlığına kavuşmasını sağlayabilirsiniz. Remedy Veteriner Tıp Merkezimiz sizler için kedilerde kalp büyümesi başta olmak üzere birçok alanda kaliteli hizmetler sunmaya ve sevimli dostlarınızla güzel bir hayat yaşamanızı sağlamaya devam ediyor.