Veteriner Kardiyoloji

Evimizin sevimli ve değerli varlıkları evcil dostlarımız, insanlara göre çok daha hızlı yaşlanan ve değişen ırklarda da birçok hastalığa yatkın olan canlılardır. Özellikle de hem kediler hem köpeklerde genetik yatkınlık bağlamında kalp hastalıkları da çok sık görülebilmektedir. Veterinerlikte de bu bağlamda özellikle veteriner kardiyoloji alanı çok önemli bir alan oluşturmaktadır.

Kalp, dünyanın tüm canlılarında en önemli dokuların başında gelirken, vücuttaki kan dolaşımının ve tüm organların, dokuların sağlıklı bir şekilde çalışmasının anahtarıdır. Yaşam boyu belirli bir döngüye sahip olan bu dokuda en küçük bir problem dahi vücudun tamamını etkileyebilir. Bu kapsamda da kalp sağlığını korumak, kalp sağlığı problemlerini hızlı bir şekilde teşhis edip gidermek ve takip etmek için veteriner kardiyoloji desteği her zaman önemlidir.

Bu alanda deneyim elde etmiş ve farklı çalışmaları takip ederek kalp hastalıkları üzerinde odaklanmayı tercih etmiş veteriner hekimler giderek artış gösteren bir sayıdadır. Kliniğimiz bünyesinde de yer alarak hizmet vermeyi sürdüren bu veterinerler, açık bir şekilde veteriner kardiyolog olarak ifade edilir. Yani kardiyolog tıpta kullanılan kalp hastalıkları doktoru anlamına gelirken, veterinerler arasında da kedi, köpek ve diğer evcil dostlarımızdaki kalp hastalıkları alanında çalışma gösteren veterineri ifade etmektedir.

Bir veteriner kardiyolog kedi ve köpeklerde incelenmiş, kayıtlara geçmiş ve kabul edilen tüm kalp hastalıkları ile ilgilenir. Bu hastalıkların kaynağı, gelişimi, günümüzdeki modern teşhis yöntemleri, tedavi yöntemleri ya da hastalıkta üzerinde durulması gereken konuların tümünü çalışma alanı içerisinde bulundurur. Çünkü kalp hastalıkları genellikle hayat boyu devam eden kronik bir yapıya sahip olurken, nadiren tümörler ya da enfeksiyonlar cerrahi yöntem gibi yöntemler ile giderilerek tamamen tedavi edilir.

Veteriner Kardiyoloji İstanbul

Türkiye'de sağlık dünyasının en merkezi ve en kapsamlı kuruluşları genellikle İstanbul sınırları içerisinde yer alır. Bu durum veterinerlik dünyasında da benzer bir yapı arz ederken, kardiyoloji alanında da kliniğimiz İstanbul'da önemli bir merkez oluşturmaktadır. Günümüzde veteriner kardiyoloji İstanbul hizmetlerinde Remedy Veteriner Tıp Merkezi olarak bilinen ve güvenilen yapımız ile sizlere sağlık hizmetleri sunabiliyoruz.

Kliniğimiz bünyesinde sağlanan veteriner kardiyoloji hizmetlerinde örnek olarak akla gelebilecek farklı kalp hastalıkları arasında bulunan kalp yetmezliği veya ritim bozukluğu gibi durumlarda her aşamada hizmet verilebilmektedir. Doğumdan itibaren kedi ve köpeklerinizde genel kardiyoloji muayenesi, genetik hastalıkların takibi, hastalıklarda teşhis, tedavi, takip, destek, acil müdahale ve cerrahi uygulamalarımız yer almaktadır.

Kardiyolog Veteriner

Kardiyolog unvanına sahip olmuş bir veteriner hekim, bu unvana bağlı olarak çalışma alanı içerisine giren tüm hastalıklar ile ilgili her geçen gün daha fazla gelişme elde etmelidir. Çünkü bugün farklı kalp hastalıkları ile ilgili geliştirilen çözümler ve teşhis yöntemleri her geçen gün artmaktadır. Kliniğimiz bünyesinde de her kardiyolog veteriner bu ayrıntıları takip ederek, kalp hastalıklarında kedi ve köpekleriniz için en iyi sonucu elde etmeye çalışmaktadır.

Veteriner kardiyoloji bugün kendi alanı içerisinde doğru teşhis ve doğru sonuca ulaşabilmek için birçok yöntemden yararlanır. Örnek olarak aşırı halsizlik, solunum problemleri ve baygınlık gibi belirtiler ile ortaya çıkan bir kalp hastalığında öncelikle fiziki muayene gerçekleştirilir. Sonrasında doğru teşhis için radyografi, elektrokardiyografi ve ekokardiyografi gibi yöntemler ile net sonuca ulaşılmaya çalışılır.

Bir poliklinik yapısına sahip olan veteriner kardiyoloji değişen kardiyovasküler problemlerde özellikle doğru ve erken teşhis üzerinde odaklanmaktadır. Çünkü doğru ve erken teşhis sayesinde doğru tedavi ve ardından da hastalığın doğru takibini elde etmek mümkün olur. Birçok kalp hastalığında da rutin kontrollerin takibi, ilaç programları oluşturmak, diyet programları ve egzersiz programları ile hayat kalitesini arttırmak en önemli önceliklerdir.

Değişen kalp hastalıklarında evcil dostlarınızın daha nitelikli ve güvenilir bir hayat sürdürmesi için kardiyoloji destek alabileceğiniz en önemli poliklinik alanıdır. Remedy Veteriner Tıp Merkezi bünyesinde de veteriner kardiyoloji klinik hizmetleri sayesinde normal muayeneden en acil durumlara kadar her zaman güvenilir bir başvuru noktası elde edebilirsiniz.