Veteriner EKG

Yaşam döngüsü içerisinde kanın temizlenmesi, vücutta dolaşımının sağlanması ve tüm organlara oksijen ulaştırması için kalp çok önemli bir görev üstlenir. Vücut kendi sistemi içerisinde de kalbi koruyarak sağlıklı çalışmasına yardımcı olur. Ancak kalpte görülebilecek farklı problemlerde de kedi ve köpekler açısından muayeneler sırasında veteriner EKG uygulaması çok önemli bir yere sahiptir.

Kedi ve köpeklerde EKG akla gelebilecek neredeyse tüm kalp hastalıklarının teşhisi ve doğru tanı elde edilmesi açısından uygulanan bir teşhis yöntemidir. Belirli sistemlerin bir arada çalışması ile grafik bazlı sonuç ortaya koyan bu uygulamada, örnek olarak kalp yetmezliği, kalp krizi ve kalp damarlarındaki bir tıkanma veya kalpteki bir tümörün dokuda oluşturduğu etkiler teşhis edilebilmektedir.

Veteriner kardiyoloji alanında kedi ve köpekler gibi evcil hayvanlar için hem kalp dokusunda hem de dolaşım sisteminde hastalıkların teşhisi ve tedavi metotlarının uygulanması sağlanmaktadır. Bu alanda da elbette farklı hastalıkları teşhiste özellikle veteriner EKG gibi profesyonel bir yöntem ile çok daha güçlü bir tanı elde edilmesi mümkün olmaktadır. Kardiyoloji, EKG yöntemi ile birlikte aynı zamanda hem kan testleri hem röntgen testleri hem de ekokardiyografi gibi sistemleri kullanarak doğru sonuca ulaşabilmektedir.

EKG Nedir?

Veterinerlikte kardiyoloji alanında EKG en sık kullanılan sistemlerden biri olduğu için özellikle kliniğimize başvuran evcil hayvan sahipleri bu yöntemin net açıklamasını ve işlevini merak edebilmektedir. Bu nedenle öncelikle EKG nedir sorusunun pratik bir şekilde cevaplanması üzerinde durulabilir.

EKG nedir sorusu için kısaca kalbin elektriksel fonksiyonlarını bir kağıt üzerinde yazdırarak ortaya bir elektrik haritası koyan sistemdir, denilebilir. Yine elektrokardiyografi nedir sorusu açısından kalpteki kulakçık ve odacıklardaki gevşeme ve kasılma hareketleri ile kalpteki kan pompalama işlevlerinin elektriksel özetinin çıkarılması için yapılan elektrik akımı destekli uygulamadır, demek mümkündür.

Tanım çerçevesinde veteriner EKG uygulaması için yapılan açıklama size karmaşık gelebilse de bu uygulamanın neden yapıldığı ve vücutta herhangi bir yan etki ya da zarar oluşturmadığı üzerinde durmak daha önemlidir. Çünkü EKG neden çekilir sorusu için aşağıdaki listede bulunan maddeler üzerinde durmak mümkündür.

• EKG sayesinde kalbin fonksiyonları incelenebilmektedir.

• Kalp kasının nasıl kasıldığı şekil olarak gözden geçirilebilir.

• Kalpte bir iletim ya da ritim problemi bulunup bulunmadığı kontrol edilebilir.

• Enfarktüs(kalp krizi) ya da koroner yetmezlik gibi sorunları teşhis etmek için EKG çekilebilir.

• Veteriner EKG sayesinde vücuttaki birçok farklı hastalığın kalbe etkileri kontrol edilebilir.

• Kalp duvarlarında yaşanabilecek bir kalınlaşma ya da incelme bulunuyorsa veya kalp odacıklarında genişleme yer alıyorsa, bu sorunlar tespit edilebilir.

• Kalp hastalıkları için tatbik edilen ilaçların veya vücuttaki tedavi uygulamalarının oluşturduğu etkiler gözden geçirilebilir.

Ortalama olarak 10 dakika gibi bir süre alan ancak yoğun bir inceleme sayesinde büyük avantaj oluşturan veteriner EKG uygulaması kardiyoloji muayenelerinde ve hastalık takiplerinde çok büyük faydalar sağladığı için tercih edilmektedir. Akla gelebilecek birçok farklı noktada teşhislerin elde edilmesi, hastalık takibinde doğru noktalara ulaşılması ve tedavi yöntemlerinin belirlenmesi gibi birçok noktada EKG her zaman kullanmaktadır.

Kedi EKG

Kalbin elektriksel faaliyetlerinin bir kağıt üzerinde elde edilmesi ile uygulanan EKG, elektrokardiyograf adı verilen bir cihaz sayesinde uygulanır. Uygulama sonucunda elde edilen veriler ise şüphe ortaya koyan kalp hastalığının bulunup bulunmadığı, vücutta nasıl etkiler oluşturduğu veya ne kadar ilerlediği gibi noktalarda daha net kararlar verilmesini sağlar. Bu neden ile bilhassa muayene ve teşhis aşamasında kedi EKG çok elzem bir yöntemdir.

Veteriner EKG kedilerde günümüz koşullarında bilinen rutin kalp hastalıkları, genetik yatkınlık nedeni ile oluşan hastalıklar, yaşlanma nedeni ile oluşan hastalıklar, kalp krizi veya cerrahi gerektiren kalp hastalıkları gibi her noktada kullanılır. Kedilerde her kalp hastalığı vücutta değişen etkiler oluşturmakta ve yine farklı hastalıklarda vücutta kalp çalışma sistemi üzerinde etki ortaya koyabilmektedir. Bu nedenle de kullanılma amacına, güncel tarifelere ve talebe göre belirlenen bir kedi EKG fiyat tespiti ile kullanılır.

Kedilerde elektrokardiyografi evcil dostlarımızın vücut yapısına ve hassas anatomilerine bağlı olarak çok dikkatli bir şekilde gerçekleştirilir. Uygulama sırasında herhangi bir incinme ya da evcil dostumuzda korku yaşanmaması önemli bir önceliktir. Genellikle hassasiyete ve ihtiyaca bağlı olarak anestezi uygulanabilir.

Köpek EKG

Uygulamada veteriner EKG çekimi gerçekleştirilirken, köpekler için belirli ve pratik aşamalar uygulanır. Öncelikle bir hazırlık aşaması yer alırken, bu aşamada çok nadir bir şekilde anestezi ya da sakinleştirici kullanılması gerekir. Evcil dostumuz masada sabit bir şekilde tutulduğu sürece göğüs bölgesi tüyleri tıraş edilerek hazırlık sağlanır. Sonrasında yan pozisyonda yatırılan evcil dostumuzda köpek EKG uygulaması için gereken elektrotların vücuda yerleşimi sağlanır.

Cilt üzerine yapışan elektrotlar sayesinde ön ve arka bacaklar ve göğüs bölgesinden vücutta iletim sağlanarak sonuç elde edilir. Elektrotlar üzerinden vücuda gelen sinyaller geri dönüşte bir kağıt üzerine çıktı verirken, bu çıktı veteriner hekimlerin doğru analiz yapması için kullanılır. Bahsedilen birçok nokta için veteriner EKG kardiyolojide en pratik ve hızlı uygulamalar arasında yer almaktadır.

Hem kedilerde hem de köpeklerde EKG kesintisiz bir şekilde çok uzun yıllardır kullanılan bir sistemdir. Hızlı bir test sonucu oluştururken ekonomik köpek EKG fiyat rakamları ile anında temin edilen sonuçlar sayesinde kalpteki elektriksel aktivite takip edilerek, birçok hastalıkta en hızlı teşhis için avantaj sağlanır. Bugün veteriner kardiyoloji polikliniklerinde her kalp doktoru tarafından kullanıldığı gibi Remedy Veteriner Tıp Merkezi’mizde de veteriner EKG uygulamaları büyük bir avantaj olarak kullanılmaktadır.