Köpek Kalp Doktoru

Dünyanın değişen koşulları, insanlar ve köpeklerinde başta olduğu tüm evcil dostlarımızda olumsuz etkilere neden olabilmektedir. Olumsuz etkiler kapsamında da özellikle son yıllarda köpeklerde değişen birçok farklı kalp rahatsızlığı görülebilmektedir. Kalp rahatsızlıklarının çok büyük bir öneme sahip olması ve hayat kalitesini ya da vücudun tüm fonksiyonlarını etkilemesi de köpek kalp doktoru önemini ön plana çıkarmaktadır.

Elbette veterinerler aldıkları akademik eğitim sayesinde bir köpeğin sağlık konusunda duyabileceği her ihtiyaca cevap verebilecek bir kapasiteye sahip olmalıdır. Ancak veterinerlik tıbbında belirli bir alanda deneyimlerini arttıran bir hekim, evcil dostlarınız için çok daha büyük faydalar sağlayabilir. Bu deneyimler sayesinde bugün köpek kalp doktoru olarak hizmet verebilecek veteriner hekimler, kliniğimiz bünyesinde de çok büyük bir artı oluşturmaktadır.

Veterinerlikte görülebilen köpek kalp hastalıkları bugün birçok değişen çeşide ayrılırken, bu hastalıklarda teşhis, tedavi ve takip gibi yöntemlerde ise değişen imkanlar yer almaktadır. Öncelikle hastalıkların teşhisi açısından bugün kullanılabilen birçok yöntem yer almaktadır. Örneğin, klinik muayene sonrasında radyografi, kan tahlilleri, elektrokardiyografi ya da ekokardiyografi gibi yöntemler ile teşhis yapılması mümkün olmaktadır.

Bazı kalp hastalıkları doğuştan gelen, bazıları sonradan gelişen, bazıları yaş alma ile veya değişen hastalıkların etkisi ile oluşabilen bir yapıya sahiptir. Bu duruma bağlı olarak da köpeklerde görülen kalp problemlerinde iyi bir muayene sonrasında teşhis aşamaları ile doğru değerlendirme, hastalığın tanısını elde etmeyi sağlamaktadır. Hemen ardından başarılı bir köpek kalp doktoru iyi bir tedavi yöntemi geliştirerek de evcil dostunuzun hayatına olumlu anlamda dokunmayı başarabilmektedir.

Köpek kalp doktoru bir kalp hastalığının üzerinde dururken, tedavide de nasıl yöntemler kullanabileceği konusunda çalışma sağlar. Keza yıllar boyunca elde ettiği deneyimler ile bu tür hastalıklarda cerrahi girişim, medikal tedaviler ve beslenme değişimleri gibi yöntemleri uygulayabilmektedir. Günümüzde cerrahi özellikle de karşılaşılabilen kalp tümörleri, kalp anomalileri ve kalp bölgesindeki enfeksiyonlarda kullanılabilmektedir.

Veteriner Kardiyoloji

Kardiyoloji uzmanlık alanının veterinerlik kliniklerinde de bir bölüm olarak yer alması, köpeklerin bu alanda yaşadıkları problemlerin üzerinde daha hassas ve hızlı sonuçlar elde edilmesini sağlamaktadır. Çünkü vücudu ve yaşam kalitesini direkt olarak etkileyen kalp hastalıklarında en önemli nokta erken teşhis elde edilebilmesidir. Remedy Veteriner Tıp Merkezi bünyemizde de veteriner kardiyoloji hizmetleri, özellikle kalp hastalığı şüphesine sahip evcil dostlarımız için en hızlı şekilde hareket edilmesi noktasında hizmet verir.

Veteriner kardiyoloji imkanları sayesinde bugün daha önce sayılan tüm tetkik teknolojileri ve yöntemleri ile hızlı bir ilerleyiş kat edilir. Örneğin, acil durumda bir kalp krizi veya daha önce tespit edilmiş bir kalp hastalığında gelişen ilerleme ile yapılan başvurularda 7/24 bu imkanlardan yararlanılabilir. Özellikle de köpek kardiyoloji noktasında verilen hizmetler ile kalp hastalığı teşhisleri sonrasında düzenli takip açısından avantaj elde edilmektedir.

Günümüzde köpeklerde karşılaşılan kalp hastalıklarının birçoğu geçici değil kronik bir yapıya sahip olabilmektedir. Kalp yetmezliği gibi hastalıklarda neredeyse ömür boyu devam edecek ilaçlı tedaviler uygulanırken, düzenli takip ihtiyacı da yer alır. Özellikle de ilerleyen yaş ile birlikte köpeğinizde mutlaka hem acil durumlarda hem de rutin durumlarda kalp kontrolü büyük önem arz eder. Bu noktalarda da köpek kardiyolog tarafından yapılan takip ile daha kaliteli bir yaşam imkanı elde edilebilir.

Remedy Veteriner Tıp Merkezi olarak bugün İstanbul'da yılların tecrübesi ile sunduğumuz veterinerlik hizmetlerinde birçok alanda her zaman daha iyiye ve daha modern olana ulaşmaya çalışıyoruz. Bu noktada köpek kardiyoloji İstanbul açısından da verdiğimiz hizmetler ile tüm teşhis ve tedavi imkanlarını bünyemizde topluyoruz. Eğer evcil dostlarınızda hayatları boyunca solunum problemleri, egzersizden kaçınma ya da halsizlik gibi birçok farklı belirti ile karşılaşırsanız, köpek kalp doktoru kontrolleri için kliniğimize uğramayı seçebilirsiniz.