Veteriner Ekokardiyografi

Veterinerlikte kardiyoloji klinikleri içerisinde kalbin gerçek zamanlı bir görüntüsünü alabilmek için ultrason yönteminden yararlanılır. Ancak bu alanda kullanılan ultrason sistemi ekokardiyografi şeklinde adlandırılır. Evcil hayvanlarda verilen sağlık hizmetlerinde de bu sistem veteriner ekokardiyografi şeklinde adlandırılmaktadır.

Genel çerçevede ultrasonografi bir doku veya sistemin gerçek zamanlı görüntüsü ile takip edilmesi ve incelenmesi için kullanılır. Ekokardiyografi ise ultrasonun kalp sistemleri için kullanmasını yani kalp yapısı ve fonksiyonlarının incelenmesi için kullanılan sistemdir. Günümüzde kliniğimizde kullanılan veteriner ekokardiyografi evcil dostlarınızda cerrahi olmayan güvenilir bir tanı yöntemi olarak avantajları nedeni ile tercih edilmektedir.

Veteriner Ekokardiyografi Çekimi Nasıl Yapılır?

Kedilerde ve köpeklerde kalp hastalıkları doğumdan itibaren her dönem görülebilecek rahatsızlıklardır. Bazen genetik yatkınlık nedeni ile doğuştan gelen bazen anne babadan geçen ve bazen de sonradan gelişen rahatsızlıklar olabilmektedir. Bu hastalıkların muayene ve teşhisinde ekokardiyografi çok büyük artılar sağlayabilmektedir. Bu durumda veteriner ekokardiyografi çekimi nasıl yapılır sorusunun cevabını merak edilebilir.

Kalbin yapısı ve işleyişi hakkında gerçek zamanlı görüntüler elde edebilmek için ekokardiyografi kullanılırken, pratik ama çok hassas bir işlem sıralaması yer alır. Hem köpeklerde hem de kedilerde veteriner ekokardiyografi uygulanırken öncelikle bir hazırlık aşaması yer almaktadır. Kedilerde çok fazla gerekmese de köpeklerde anestezi kullanılması gerekebilir. Kedilerde ise genellikle sakinleştiriciler büyük fayda sağlayabilmektedir.

Veteriner ekokardiyografi için sakinleştirme elde edildikten sonra göğüs bölgesinde bir tıraş yapılır ve evcil dostumuz yan yatar pozisyonda muayene masasına alınır. Çekim bölgesinde uygulanan jel sayesinde ultrason probu iyi bir temas ile bölgede gezdirilir. Bölgeden alınan görüntüler basılı hale ve bilgisayarda dijital hale getirildikten sonra bir rapor elde edilir. Rapor, veteriner hekim tarafından analiz elde edildikten sonra birçok kalp hastalığının teşhisi, takibi ve son durumu için net veriler ortaya koyar.

Ekokardiyografi uygulama sürecinde evcil dostunuz için rahatsız edici bir süreç olmayıp, hem ağrısız hem de cerrahi müdahale gerektirmeyen bir işlemdir. Bu neden ile günümüzde veteriner ekokardiyografi ultrason verileri için çok sık kullanılan ve hem hassas hem de hızlı sonuç sağlayan bir sistemdir. İşlem öncesinde herhangi bir şekilde su ve gıdanın kesilmesi, ilaçların kesilmesi ya da işlem sonrası hassas ve özel bir bakım uygulanması gibi gereklilikler de bulunmamaktadır.

Veteriner Ekokardiyografi Çekimi Fiyatları

Kardiyoloji muayenelerinde ekokardiyografi talebi bulunduğunda genellikle aynı gün içerisinde işlemin uygulanması mümkün olmaktadır. Kliniğimizde bu konuda profesyonel teknisyenler ve veteriner kardiyolog hekimlerimiz uygulamayı rahatlıkla gerçekleştirebilmektedir. Uygulamanın istenme amacına, detaylarına ve güncel rakamlara bağlı şekilde de veteriner ekokardiyografi çekimi fiyatları tespit edilmektedir.

Genellikle kalp hastalıklarında birçok farklı teşhis gerçekleştirmek için ekokardiyografi yanında kan testleri yapılması, göğüs röntgeni çekilmesi, elektrokardiyografi uygulanması ve detaylı muayene yapılması gerekir. Tüm bu muayeneler ile birlikte bir paket içerisinde evcil dostunuzu sağlığına kavuşturacak şekilde veteriner ekokardiyografi genellikle önemli bir adım olarak yer alır. Bu anlamda da hassas ama pratik bir yapı ile kalbin ultrasonografik incelenmesi sağlanır.

Veteriner ekokardiyografi çekimi fiyatları için günümüzde her veterinerlik merkezinde bağlı bulunulan veteriner hekimler odası tarafından belirlenmiş bir fiyat tarifesinden yararlanılır. Ancak fiyat tarifesindeki rakamlar taban oluşturduğu için yapılan muayene, ihtiyaçlar, yapılacak işlemin boyutu gibi birçok kıstas fiyatların güncellenmesini sağlar. Son rakamların sağlıklı bir şekilde elde edilebilmesi için mutlaka veterinerlik muayenesi gerekir. Güncel rakamlara ulaşabilmek ve sağlıklı bir hizmet ile en ekonomik şekilde veteriner ekokardiyografi uygulamasından da yararlanarak kalp muayenesi alabilmek için evcil dostlarınızı Remedy Veteriner Tıp Merkezi’mize güven ile ulaştırabilirsiniz.