Köpek İç Dış Parazit Hapı

Köpeklerde akla gelebilecek tüm hastalıklar bir yana ev hayatında karşılaşılabilecek en büyük sağlık sorunları arasında parazit problemleri yer alır. Vücudun içine veya cilde yerleşerek asalak bir yaşam sürdüren parazitler, genellikle enfeksiyon tarzı rahatsızlıklara neden olabilir. Yavruluk döneminden itibaren de bu zararlılara karşı koruma için köpek iç dış parazit hapı kullanılır.

Genellikle mikroskobik bir yapıya sahip olan bu tek hücreli canlılar veya haşerat tarzındaki asalaklar vücutta ortaya koydukları problemi belirtiler ile anlaşılır bir hale getirirler. Örneğin, pireler köpeğinizin cildine yerleştiğinde çok yoğun bir kaşıntı, koku, kızarıklık ve tahriş ile birlikte enfeksiyonlara neden olabilir. Bu gibi durumlarda karşılaştığınız belirtiler sonrası hızlı bir veteriner kontrolü sağlandığında, öncelikle bir aşı niteliğine sahip olan köpek iç dış parazit hapı kullanıp kullanılmadığı gözden geçirilebilir.

İç Dış Parazit Hapının Köpekler İçin Önemi Nedir?

Parazitlerde en fazla karşılaşılan türler genellikle dış parazit olarak görülür. Bit, pire, uyuz akarları ve kene gibi dış parazitler vücuda farklı bir hayvan ile temas, açık dünyadaki kirli ortamlar ya da hava yolu ile bulaşır ve hızlı bir şekilde yerleşerek çoğalmaya başlar. İç parazitler ise kirlenmiş gıdalar, kirli sular, parazit bulaşmış gıda ve eşyaların teması ile vücuda geçiş yapar. Bu bulaşma noktaları sonrasında da önlem ilaçlar ile elde edilirken, iç dış parazit hapının köpekler için önemi nedir sorusu akla gelebilir.

Dış parazitler vücutta hızlı yayılım göstererek sırttan bacaklara ve karın derisinden kulaklara kadar bulaşır. Ayrıca dış parazitler iç parazitleri taşıyıcı olarak getirip, vücutta iç parazit etkilerinin görülmesine de neden olabilir. İç parazitler ise genellikle kalp ve bağırsak gibi iç organlarda enfeksiyonlar oluşturarak, vücutta çökmeye, halsizliklere ve ağır hastalıklara neden olabilir.

İç dış parazit hapı köpek kullanımı sayesinde yavruluk döneminden itibaren vücutta hem iç hem de dış parazitlere karşı koruma elde edilir. Veterinerlik kliniğimizde yavruluk döneminden itibaren köpeğinizin ilk muayeneleri yapıldığında oluşturulan aşı takvimi içerisinde iç ve dış parazit uygulamaları da yer alır. Buna bağlı takvimin düzenli takibinde de her belirtilen dönemde iç dış parazit hap uygulamaları ile koruma elde edilir. Bu uygulama periyodik bir şekilde de sürdürülür.

Dış parazitlerde yoğun bir kaşıntı, kızarıklık, tüy dökülmesi gibi belirtiler ve iç parazitlerde ise kusma, ishalde kan görülmesi, yorgunluk, karın ağrısı ve zayıflama gibi belirtiler ortaya çıkar. Bu belirtiler düzenli köpek iç dış parazit hapı kullanımı bulunmadığını ve parazitlerin vücutta hastalık oluşturduğunu ortaya koyar. Elbette parazit uygulaması yapılsa da vücuda parazit bulaşabilir. Ama ilaç ile koruma elde edildiği için parazitler çok yoğun bir etki ve hastalık oluşturmayabilir.

Köpek İçin İç Dış Parazit Hapının Etki Ettiği Parazitler Nelerdir?

Parazitler hem vücut içinde hem de vücut dışında farklı etkiler oluşturan onlarca değişen türe ayrılmaktadır. Bu durumda da köpek için iç dış parazit hapının etki ettiği parazitler nelerdir sorusu akla gelebilir. Hatta evcil hayvan sahiplerinin aklına her parazit için ayrı bir ilaç ve uygulama bulunuyor mu gibi bir soru da gelmektedir. Ancak genel anlamda köpek iç dış parazit hapı denildiğinde total bir uygulama yapıldığı için tüm parazitlere karşı etki oluşturulması da amaçlanır.

Ayrı ayrı incelemek gerekirse, dış parazitler bit, kene, pire ve uyuz mikropları gibi temel çeşitler ile vücudun dışına yerleştiklerinde kan emmeye ve vücutta görülür etkiler oluşturmaya başlarlar. Ama köpek için iç dış parazit hapı kullanımı bu etkileri giderecek yani parazitin vücuttan uzaklaştırılmasını sağlayacak bir sonuç ortaya koyar.

İç parazitlerde bilinen en önemli türler arasında ise kalp kurtları, tenyalar, ince bağırsak kıl kurtları ve kancalı kurtlar bulunur. Genellikle de bu parazitler vücutta bağırsaklara yerleşerek daha önce sayılan halsizlik, ishal ve kusma gibi belirtilere neden olur. Eğer parazit nedenli enfeksiyon oluşturuyorlarsa, köpek iç dış parazit hapı öncelikle parazitin vücutta etki oluşturmasını engellemek ve bulaşsa da vücuttan kolayca uzaklaştırılmasını sağlamak için kullanılır.

Yavru Köpeklerde İç Dış Parazit Hapı Kullanımı

Vücutta özellikle iç parazitler nedeni ile doku ve organlarda oluşan enfeksiyonlar sadece parazit hapları ile değil veteriner hekimlerimizin uygulayacağı antibiyotikler gibi ilaçlar ile de giderilir. Ancak yavru köpeklerde iç dış parazit hapı kullanımı bu gibi durumların oluşmasından çok daha önce istenilen sonuca ulaşmada avantaj ortaya koyar. Çünkü parazit hapları ifade ettiğimiz gibi bir nevi aşı uygulaması şeklinde aşı takvimine dahil edilir.

Remedy Veteriner Tıp Merkezi bünyemizde veteriner hekimlerimiz yavru köpek iç dış parazit hapı konusunda oluşturdukları takip edilebilir takvim ile size destek verebilmektedir. Standart olarak da iç parazit hapı ve dış parazit hapı uygulamaları aslında parazitlerin türlerine göre değişirken, bazı uygulamalar farklı parazitlere karşı ortak tepki oluşturur. Parazit ilaçları hap formu ile kullanılabileceği gibi sprey veya enjeksiyon gibi formlarda da kullanılabilir.

Genellikle köpeklerde 6 haftalık dönem doldurulduktan sonra yavru köpeklerde iç dış parazit hapı kullanımı başlar ve her 2 haftada bir tekrarlanacak periyodik bir uygulamada 4 doz ile tamamlama elde edilir. Sonrasında hayat boyu periyodik şekilde her 2 ayda bir uygulama sürdürüldükçe vücut parazitlere karşı konulabilir.

Parazit hapları gelişigüzel bir şekilde kullanılamayacak ve mutlaka danışmanlık ile doğru şekilde uygulanması gereken ilaçlardır. Bu neden ile köpek iç dış parazit hapı kullanımı için mutlaka kliniğimize başvurmanız gerekir. Veteriner hekimlerimiz ilaçları size reçete ile verebileceği gibi bazı ilaçları klinikte bizzat uygular ve bazı ilaçlar da kliniğimizde elden teslim edebilir. İç ve dış parazitlerde doğru mücadele ve en güvenilir sonuçlar açısından 365 gün Remedy Veteriner Tıp Merkezi hizmetlerimize başvurabilirsiniz.